چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟ (مثال‌های موردی)

14
74
12:54 1398/2/14

چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟

 

امروز قصد داریم تا در عمل یکی از استراتژی‌های محبوب من، یعنی متود گستوگرافی (Guestographic) را در سئو مورد بررسی قرار دهیم و یک مثال موردی و گویا رو با هم بررسی کرده و به ابعاد گوناگون آن بپردازیم.

در این مقاله به طور خاص به شما نشان خواهم داد که چگونه “Perrin” پس از استفاده از این تکنیک و با تعدادی کلمه کلیدی به صفحه­‌ی اول گوگل راه یافت.

 

متود گستوگرافی: یک استراتژی سئو که نتیجه می‌­دهد

گستوگرافی به یک دلیل می‌تواند بسیار مؤثر باشد: آن‌هم اینکه این روش به اشتراک‌گذاری مطالب شما را بسیار راحت‌تر می­‌کند.

در تصویر زیر قبل و بعد استفاده از استراتژی گستوگرافی نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می­‌کنید پس از استفاده از روش گستوگرافی ترافیک سایت بیش از 175% افزایش داشته است.

 

guestographic method increased traffic

 

در این تصویر نیز مشاهده می­‌کنید که سایت Backlinko با استفاده از این روش در صفحه­‌ی اول گوگل قرار گرفته است.

 

on-page seo

 

پس اکنون به شما اثبات شد که این روش چقدر کاراست، اگر مایلید ادامه‌­ی مقاله را مطالعه فرمایید که چگونه perrin and pavid با استفاده از این روش رتبه و ترافیک خود را افزایش دادند؟

 

در تصاویر بالا به شما ثابت کردم که گستوگرافی برای من کار کرد، اکنون مایلم تا کارایی این استراتژی را در دیگر سایت‌ها به شما نشان دهم. حالا وقت آن رسیده تا نتایج سایت Perrin و Pavid را مورد بررسی قرار دهیم.

Perrin وبلاگی در زمینه حیوانات خانگی دارد به نام Here Pup.

 

HerePup blog

 

چرا Perrin این وبلاگ را ایجاد کرد؟ چند ماه پس پرین یک سگ را از پناهگاه حیوانات خانگی انتخاب کرد و به خانه­‌ی خود آورد. سپس او در سطح اینترنت به دنبال غذای مناسب برای سگ خود می­‌گشت اما چیز مناسبی پیدا نکرد. پرین متوجه شد که یک فرصت بسیار مناسب پیش روی او قرار گرفته است. پرین به وبلاگی درباره‌ی سگ‌های خانگی فکر می‌کرد هنوز وجود ندارد و او می‌­تواند اولین نفری باشد که همچین وبلاگی را تأسیس می­‌کند. وبلاگ Chiviesays راه‌اندازی شد و سپس از چندی بعد HerePup تغییر نام داد.

و اما یک خبر بد، فضای تبلیغاتی سگ‌ها در اینترنت در اختیار چند سایت قدرتمند قرار داشت. به هر حال پرین سعی می­‌کرد تا در فضای اینترنت برای خود جایگاهی ایجاد کند و با سایت‌های قدرتمندی مانند PetMD.Cau و Cesar رقابت کند.

 

پرین در این میان دو راه حل داشت:

  • راه‌حل اول: پرین می‌تواند با زمان‌بندی مناسب پست­‌های خود را در وبلاگش قرار دهد و امیدوار باشد تا بازدیدکنندگان به وبلاگش بیایند و ترافیک بالایی را جذب کند.
  • راه‌حل دوم: او می‌­توانست چند محتوای خاص و شگفت‌انگیز ایجاد کند و روی آن‌ها مانور دهد.

 

انتخاب پرین گزینه‌­ی دوم بود، او تصمیم گرفت تا از روش گستوگرافی استفاده کند.

اما اون چطور این کار را کرد؟ گستوگرافی توانست ترافیک و بازدید سایت پرین را در عرض 6 هفته، 963% افزایش دهد.

 

increase %963 with guestographic method

 

این کار به لطف ارسال پست­‌های محبوب روی وبلاگ رخ داد.

 

Guest appearance

 

محبوبیت این پست‌­های خاص به روزنامه‌­ی هافینگتون پست نیز رسید.

 

Huffington Post – Chewie

 

این روزنامه بخشی از مقاله­‌ی پرین را روی سایت خود منتشر کرد و همین امر باعث شد تا وبلاگ پرین در یک روز 1000 بازدید کننده داشته باشد.

 

chewie-referral-traffic

 

حالا نوبت آن است که قدم به قدم فرآیندی که پرین رفته را توضیح دهیم.

 

گام اول: یک اینفوگرافیک بسازید و در وبلاگ‌تان قرار دهید

با اینکه محتوا نقش اصلی را در بازاریابی دارد، اما طراحی گرافیک نیز قسمت کوچک، اما مهم این بخش را ایفا می­‌کند، در واقع انتخاب موضوع اینفوگرافیک 90% بازی است.

پرین سعی داشت تا با تولید یک اینفوگرافیک مناسب و جذاب، جایگاه مناسبی برای وبلاگ خود دست و پا کند. او موضوع اینفوگرافیک خود را "22 راهی که حیوانات باعث سلامتی انسان‌ها می‌شوند" انتخاب کرد و این موضوع را در گوگل جستجو کرد.

dogs-and-human-health

پرین در صفحه اول گوگل و در سایت webMD مقاله‌ای با موضوعی که برایش محتوایی تهیه کرده بود، را مشاهده کرد. این محتوا به صورت یک اسلایدشو همراه با مقدار کمی متن بود. پرین با بررسی دقیق‌تر سایت webMD متوجه می‌شود که بیش از 300 پیوند به این صفحه ارجاع داده شده و همین موضوع webMD را نسبت به وبلاگش دارای برتری می‌­کند.

 

ahref-300-referring-domains

 

پرین مطالب خود را به ساده‌ترین حالت ممکن نوشت (مانند تصویر زیر).

 

22-ways-simple-list

 

تعداد بالای لینک‌های ارجاع به پرین ثابت کرد که تعداد کسانی که به موضوع «رابطه‌­ی سلامتی انسان و حیوانات» علاقه­‌مند هستند بسیار است، به همین دلیل تصمیم گرفت تا یک قدم جلوتر برود. پرین فریلنسری استخدام کرد تا مطالب ساده‌­اش را تبدیل به یک اینفوگرافی زیبا و چشم‌نواز کند. و نهایتاً نتیجه­‌ی کار را مشاهده می‌کنید.

 

22-ways-dogs-graphic

 

زیبا شده‌، نه؟

این اینفوگرافیک قطعاً طراحی زیبا و چشم‌نوازی دارد، اما این طراحی و اینفوگرافیک به تنهایی کافی نیست. همان‌طور که گفتیم صرفاً تولید محتوا نمی‌تواند مؤثر واقع شود و ترافیک سایت شما را افزایش دهد. شما باید بتوانید اتخاذ استراتژی مناسب مطالب و محتوای خود را تبلیغ نمایید.

 

گام دوم: کسانی را پیدا کنید که به اینفوگرافی شما علاقه­‌مند هستند

زمانی که اینفوگرافیک‌تان آماده شد کاملی از کسانی که احتمال می‌دهید به این اینفوگرافیک علاقه‌مند هستند تهیه کنید.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار چیست؟ کلمات کلیدی که با اینفوگرافیک شما مرتبط هستند را جستجو کنید.

برای مثال بیایید فرض کنیم که شما مقاله‌­ای در مورد رژیم غذایی پالو منتشر کرده‌­اید. کلمات کلیدی گوگل می‌­توانند مثل «رژیم غذایی پالو»، «دستورالعمل رژیم غذایی پالو»، «رژیم غذایی پالو چیست؟» و ... باشد. با جستجوی این کلید واژگان در گوگل، لیست وبلاگ‌هایی که از این واژگان استفاده کرده‌اند نمایش داده می­‌شود.

 

paleo-diet-recipes

 

شما حتی می‌­توانید از پیشنهادات موتور جستجوی گوگل نیز بهره­‌مند شوید.

 

paleo-diet-suggestions

 

در اینجاست که پرین گستوگرافی خود را کشف کرد. پرین کلمات کلیدی مثل «سگ‌­ها و سلامتی» را در گوگل جستجو کرد. او همچنین کلیدواژه‌­ی «50 وبلاگ برای سگ­‌ها» را در گوگل جستجو کرد.

 

top-50-dog-blogs

 

پرین با این جستجو متوجه شد که بهترین کلمات کدام‌­ها هستند و با جستجوی این کلید واژگان لیستی از محبوب‌ترین وبلاگ‌­ها نمایش داده می­‌شوند.

 

feedspot-dog-blogs

 

گام سوم: محتوای خود را تبلیغ نمایید

اکثر وبلاگ­‌نویسان به روش اشتباهی تبلیغ می­‌کنند، آن­‌ها بدون اینکه بتوانند احساسی را منتقل کنند، سعی می‌­کنند تا طرف مقابل را راضی به انجام کاری کنند. احتمالاً از این دست ایمیل اعصاب خورد کن دریافت کرده‌­اید، سوال من این است که آیا تاکنون به این ایمیل‌ها پاسخ داده­‌اید؟ فکر نمی‌­کنم.

به همین دلیل است که می‌خواهم روند توسعه‌­ی گستوگرفی را با یک ایمیل آغاز کنید این یک ایمیل ساده است که از آن‌ها می­‌خواهید که اگر مایلند اینفوگرافی شما را ببینند.

نمونه‌­ی ایمیل زیر را مشاهده می­‌کنید.

 

feeler-email

 

پرین این ایمیل را به 92 نفر و سایت دیگر ارسال کرد.

 

گام چهارم: اینفوگرافیک را به اشتراک بگذارید

وقتی که لینک‌های مختلف از سایت‌­های دیگر را می­‌خواهید باید به این نکته توجه کنید، هر چه موانع بیشتری بردارید موفقیت بیشتری کسب می‌­کنید.

خب، چیزی که مانع به اشتراک‌­گذاری اینفوگرافی می‌­شود چیست؟ حقیقت این است که باید بتوانید مقدمه­‌ای در خور توجه همراه ایمیل‌تان نوشته و ارسال نمایید.

مانند نمونه ایمیل زیر.

 

unique-introduction-pitch

 

گفتنی است سعی کنید در مقدمه‌ی خود بین 200 تا 250 کلمه جای دهید.

 

تبلیغ محتوا با استفاده از ایمیل یکی از راه‌های تبلیغ محتواست. اما روش دیگر درون شبکه‌های اجتماعی و توسط مخاطبان و کاربران اتفاق می‌افتد. در این روش محتوای شما توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. این نوع تبلیغ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت اتخاذ استراتژی مناسب و درخور، می‌تواند سهم به سزایی در بالا رفتن رتبه‌ی سایت شما ایفا کند.

برای مطالعه‌ی دقیق‌تر و آشنایی با انواع استراتژی‌های مناسب تبلیغ محتوا در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید مقاله‌ی "بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟" را مطالعه نمایید.

 

گام پنجم: لینک مطلب‌تان را در محتوا قرار دهید

به یاد داشته باشید که یک مقدمه به تنهایی نمی­‌تواند به اشتراک­‌گذاری اینفوگرافیک شما را آسان­‌تر کنید، این لینک‌­ها هستند که به متن شما قدرت می­‌دهند، و اما چگونه؟ اگر لینک سایت خود را در کنار متن خود قرار دهید، هنگامی که کسی متن شما را به اشتراک می­‌گذارد، این لینک نیز به همراه متن ارسال می‌شود، لذا سعی کنید لینک خود را هم در جایی مناسب در محتوا و اینفوگرافیک قرار دهید و هم در ایمیل‌هایی که برای معرفی برای وبلاگ‌ها و سایت‌های دیگر ارسال می‌کنید، این کار لینک‌­های ارجاع (یا بک‌لینک‌ها) به سایت شما را بیشتر می‌کند و تأثیر به سزایی در سئو دارد.

 

در تصویر زیر، لینک در انتهای اینفوگرافیک آمده است.

link-to-content

 

در این مثال نیز، لینک در بین محتوا گنجانده شده است.

contextual-backlink

 

برای اینکه با بک‌لینک‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنید، مقاله‌ی "بک‌لینک چیست و چه کاربردی دارد؟" را مطالعه نمایید.

 

خب، همانطور که در این مقاله مطالعه فرمودید، سعی شد تا به طور عمیق و دقیق و با استناد به یک مورد واقعی، به توضیح استراتژی گستوگرافی پرداخته شود. استراتژی گستوگرافی یکی از جدیدترین متودهای بازاریابی و سئو می‌باشد که سهم به سزایی در افزایش جایگاه شما در گوگل خواهد داشت.

اگر نکته‌ی مبهم یا خاصی در مطلب وجود دارد که نیاز به توضیح بیشتر دارد یا اگر مطلب جدیدی وجود دارد که در این مقاله درج نشده، می‌توانید از طریق کامنت در همین صفحه ما را در جریان قرار دهید.





آخرین مقالات