طراحی سایت خودرو

14
74
18:52 1399/2/13

طراحی سایت خودرو

بیش از یک صد سال پیش بود که چرخ اختراع شد؛ اما هنوز خبری از وسیله‌ای که روی آن استفاده شود نبود تا اینکه به مرور از چرخ روی کالسکه استفاده شد و کار استفاده از اسب برای حمل و نقل و حتی مسافرت‌های دور و دراز شروع شد. این صنعت رفته رفته پیشرفت کرده و ماشین‌های بخار جای اسب‌ها را گرفتند تا اسب‌ها دیگر در اختیار انسان نباشند و از طرفی دیگر سرعت به مسئله مهم‌تری تبدیل شود.

همین رویه ادامه داشت تا اینکه امروزه شاهد تولید خودروهایی همچون بوگاتی هستیم که سرعتی بیش از 400 کیلومتر بر ساعت را نیز دارند. گذشته از این دنیای خودرو هم خود به دنیایی جدا برای ماشین بازها تبدیل شده است که مخاطبان بسیار زیادی هم دارد. در نتیجه توجه به طراحی سایت خودرو بسیار اهمیت یافته است. ما در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چرا نیاز به ساخت سایت خودرو خواهید داشت و استفاده از این سایت چه مزایا و چه امکاناتی می‌تواند داشته باشد.

 

چرا به طراحی سایت خودرو نیاز داریم؟

به شخصه در چند سال پیش قصد داشتم تا سایتی در زمینه بررسی تخصصی خودرو راه‌اندازی کنم. هدفم از این کار کسب درآمد و ارائه خدماتی بود که کاربران به آنها نیاز داشتند. در آن زمان سایت‌های بررسی خودرو بسیار کم بودند و جدایی از این کاستی‌های زیادی داشتند که به خوبی با این خلاءها آشنا بودم.

یکی تمرکزهای من برای داشتن درآمد از سایت این بود که به واسطه بررسی خودرو تبلیغات را دریافت کنم. وقتی خودروی جدیدی وارد بازار کشور میشد، تبلیغات نمایندگی‌ها و عاملان فروش بالا می‌گرفت تا بتوانند بیشترین فروش را به خود اختصاص دهند. راهکارهای درآمد از چنین سایتی به اینجا محدود نمی‌شد و این تنها اصلی‌ترین آن می‌توانست باشد؛ اما در ادامه مهمان مدیاتک باشید تا به معرفی تمامی ایده‌های خودم می‌پردازم که در آن روزگاران سایتی با چنین ویژگی‌هایی وجود نداشت.

 

امکانات مورد نیاز برای سایت خودرو

خودرو وسیله‌ای تجملاتی است. افراد بسیار زیادی از جامعه به این چهارچرخ علاقه داشته و دوست دارند تا آن را زیبا و به اصطلاح اسپرت کنند. در نتیجه شما می‌توانید با تمرکز روی شناخت نیازهایی که افراد از خودرو دارند مواردی را در سایت پیاده سازی کرده و از آنها کسب درآمد مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد. در ادامه به معرفی چند نمونه بارز از این موارد می‌پردازیم.

 

نقد و بررسی خودرو

1. امکان نقد و بررسی جامع خودروها

این امکان باید در سایت فراهم باشد تا خودروها را از هر نظر مورد بررسی قرار دهید. در یک جدول مشخصات فنی و کامل آن را درج کرده و در ادامه به توضیح دادن به صورت تخصصی در خصوص خودرو بپردازید. در بین همین توضیحات باید بتوانید از انواع تصویر و ویدئو برای معرفی خودرو و مقایسه آن با رقبا استفاده کنید.

کاربران نیز باید قادر باشند از امکان ثبت نظر و بحث و بررسی در مورد خودرو پیش رو اقدام کنند. خودروها را به شکل درست دسته بندی کنید. برخی به دنبال برند خاصی هستند که باید به این مسئله توجه داشته و امکان دسترسی سریع به خودرو مورد نظر را فراهم کنید.

 

خرید و فروش آنلاین خودرو

2. فراهم کردن امکان خرید و فروش آنلاین

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از سایت‌های خودرو فراهم کردن امکانی برای خرید و فروش خودرو است. با چنین ویژگی کاربران قادر خواهند بود تا اقدام به ثبت آگهی در سایت برای خرید،‌ فروش یا معاوضه خودرو نمایند.

می‌توانید امکان ارسال این نوع آگهی‌ها را مانند سایت دیار رایگان کرده و بابت نمایش بیشتر از آنها هزینه دریافت کنید. یا اینکه بخواهید روی خودرو کارشناسی انجام داده و بابت تعیین قیمت به واسطه مشاوره در خصوص خودرو کسب درآمد کنید.

 

آموزش تخصصی خودرو

3. آموزش‌های تخصصی در زمینه تعمیرات خودرو

تعمیرات خودرو یکی از بیشترین چیزهایی است که کاربران به آن نیاز دارند. البته لزوماً نمی‌تواند تعمیرات باشد؛ بلکه امکان خرید لوازم مصرفی و جانبی خودرو هم وجود دارد.

شما می‌توانید بخشی را برای آموزش و یادگیری در خصوص تعمیرات خودرو در نظر بگیرید تا کاربران از آن به عنوان راهنما استفاده کرده و به تعمیر خودرو خود در شرایط سختی که دسترسی به تعمیرکار نداشته‌اند بپردازند. وقتی کاربر به واسطه این تولید محتوا موفق به رغع مشکل خود شود، همواره وقتی به یاد اتفاقی که برایش افتاده بیفتد، حس اعتماد و تجربه‌ای که از سایت شما داشته در ذهن وی تداعی شده و خاطره خوشی برای وی خواهد بود. در نتیجه به بازدیدکننده دائمی و وفادار شما تبدیل می‌شود.

اگر مایل هستید تا انواع روش‌های تولید محتوا را بشناسید و از راهکارهای آن استفاده نمایید، پیشنهاد می‌کن مقاله‌ی "5 روش یادگیری و بازاریابی محتوا" را مطالعه نمایید.

اما برای اینکه بتوانید به شکل حرفه‌ای‌تری روی این موضوع کار کنید می‌توانید بخشی را به صورت فروشگاه در نظر گرفته و به معرفی و فروش لوازم مورد نیاز نیز بپردازید. جدایی از یادگیری که از شما دارند برای قدردانی از سایت شما هم که شده محصولی که قصد خرید دارند را از فروشگاه خودرو شما تهیه خواهند کرد.

 

ایجاد نمایشگاه مجازی

4. امکان ایجاد نمایشگاه مجازی برای واحدهای خرید و فروش خودرو

کاربران مختلفی به سایت خودرو شما سرمی‌زنند. برخی از انها کاربران عادی هستند که به دنبال مشخصات یا خرید خودرو از بین آگهی‌های موجود هستند. اما برخی دیگر مشاوران و کارشناسان خودرو خواهند بود که دارای نمایشگاه ماشین هستند.

بهتر است در طراحی سایت خودرو خود از این امکان بهره ببرید. یک صفحه برای هر نمایشگاه در نظر بگیرید تا آنها قادر باشند مشخصات خودروهایی که دارند را در آن ثبت کنند. در این صورت صفحه‌ای خواهید داشت که نمایشگاه‌های مختلفی از استان‌ها و شهرهای مختلف در خود دارد. در نتیجه کاربری که به دنبال خرید خودرو در شهر خود است می‌تواند به صفحه مشاهده نمایشگاه‌ها در شهر خود رفته و خودروی مورد نظرش را از نمایشگاه مورد نظر خریداری نماید.

شما هم بابت این معرفی می‌توانید مبلغی را به صورت سالانه یا موردی بابت معرفی هر خریدار از صاحب نمایشگاه دریافت کرده و هزینه‌های سایت خود را تامین کرده و به کسب درآمد بپردازید. ما در مقاله‌ی "هزینه‌های طراحی سایت شامل چه مواردی می‌شوند؟" تمامی هزینه‌های طراحی و راه‌اندازی سایت رو آورده‌ایم شما عزیزان می‌توانید از این مقاله بهره جویید.





0 دیدگاه شما هم میتوانید دراین بحث شرکت کنید!
آخرین مقالات