چگونه ترافیک ورودی از شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهیم؟

14
74
15:40 1398/5/1

how to maximize social media traffic

 شبکه‌های اجتماعی چقدر در افزایش ترافیک موثرند؟ بیایید نگاه کوتاهی به آمار بیندازیم:

  • شبکه‌های اجتماعی در سال 2019 بیش از 4.4 میلیارد نفر کاربر داشته‌اند.
  • فیسبوک به تنهایی 2.3 میلیارد یعنی حدود نیمی از کل کاربران را در اختیار دارد.
  • 5 پلتفرم وجود دارند که بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص داده‌اند. شامل: یوتیوب، فیسبوک، واتزاپ، وی چت و اینستاگرام.

قبول داریم که گوگل بهترین بازیگردان در زمینه‌ی جذب ترافیک است، اما از یاد نبرید که با تکیه درست بر شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید ترافیک بالایی را بدست آورید، البته اگر بازیگر خوبی باشید!

اینکار مسلما از فرآیند افزایش رتبه در گوگل آسان‌تر است اما مثل آب خوردن هم نیست و اینطور هم نیست که بخواهید از استراتژی دیگران در این زمینه کپی‌برداری کنید. پس با ما همراه باشید تا مراحل را به نحوی انسان‌گونه پیش ببریم، نه مانند یک ربات کپی کار!

مرحله‌ی اول: صفحه‌ی خود را آماده کنید

بدیهی است قبل از اینکه بخواهید ترافیک را از شبکه‌های اجتماعی جذب کنید باید در آن‌ها حضور داشته باشید. در ادامه به عناصری اشاره می‌کنم که پایه و اساس این کار هستند:

صفحات شخصی شما

کدام یک را ترجیح می‌دهید:

  • صحبت کردن با یک شخص عادی
  • یا صحبت کردن با یک برند با لوگویی به جای عکس پروفایل

اکثر مردم گزینه‌ی اول را ترجیح می‌دهند، این کار باعث می‌شود تعاملات شخصی‌تر شود و اعتماد به نفس بالاتر رود. پس اگر قصد راه‌اندازی صفحات اجتماعی را دارید سعی کنید نام و تصویر صفحات را با نام و تصویر شخصی خودتان تکمیل کنید. خودتان باشید و در قالب خودتان با دیگران تعامل داشته باشید.

صفحات تجاری

عوامل شخصی، هدایت کاربران از شبکه‌های اجتماعی به سایت‌تان را ساده تر می‌کند. کاربران صاحب نام در فیسبوک اغلب از به کار بردن نام برند خود چشم پوشی می‌کنند و همه چیز را تحت عنوان نام و مشخصات شخصی خود پست می‌کنند. برای تبلیغ سایت خود نیز می‌توانید صفحات جداگانه‌ای را ایجاد کنید. مانند نمونه زیر:

 

صفحات تجاری

 

برداشت اول هر کاربر از صفحه‌ی شما تا مدت‌ها در ذهن وی باقی خواهد ماند. در ادامه چیزهایی که باید به آن‌ها توجه کنید آمده است:

  • نام منحصر به فرد
  • لوگوی منحصر به فرد
  • URL با نام سایت‌تان
  • تصویر جلد
  • حوزه کاری وب‌سایت
  • اطلاعات تماس
  • پیوند به سایت
  • عکس‌هایی که ماهیت سایت شما را نشان می‌دهد (در گالری)

به یاد داشته باشید که صفحه‌تان دائما باید بروز رسانی شود و با همکاران‌تان نیز تعامل داشته باشید. یعنی مطالب خاصی از آن‌ها را منتشر کنید و آن‌ها نیز همین کار را در قبال مطالب شما انجام دهند.

 

پلتفرمی که استفاده می‌کنید

 در این دوره و زمانه همه می‌توانند چندین و چند شبکه‌ی اجتماعی نام ببرند. مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، یوتیوب و غیره. شما می‌توانید در هر یک از این شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهید در همه‌ی آنها به طور همزمان فعالیت کنید. لذا سعی کنید چند مورد را بسته به حوزه کاری‌تان انتخاب کنید. برخی ممکن است امکانات خاص‌تری داشته باشند، مثلا:

  • Reddit نسبت به تبلیغات محتاط تر عمل می‌کند. تبلیغات برندی معمولا در این پلتفرم راه به جایی نمی‌برند.
  • توئیتر به خاطر محدودیت حروف بد نام است.
  • Quora به عنوان پلتفرم سوال و جواب عمل می‌کند که در آن می‌توان به دنبال حامی مالی برای مقالات و تحقیقات خود نیز بود.

 

پست‌های خود را به روز رسانی کنید

میلیاردها کاربر در سطح دنیا وجود دارد اما کاربران هدف شما تنها بخشی از آن‌ها خواهند بود. آیا کابران هدف خود را می‌شناسید؟ چه نوع محتوایی را دوست دارند؟ احتمالا پاسخ بیش از یکی خواهد بود و بین "خنده‌دار" و "حرفه‌ای" جای خواهد گرفت. ممکن است روش‌های مختلفی را برای پی بردن به این سوال امتحان کنید تا بهترین جواب را بیابید. اما در کل دو ویژگی برای کل کاربران اعمال می‌شود، یکی "تامین نیاز کاربران" و دیگری "جلب توجه کاربران" است.

 

 مرحله دوم: سایت و محتوای‌تان را آماده کنید

اجازه دهید به قانون شماره یک اینترنت اشاره کنم، محتوا پادشاه است. محتوای خوب سایت شما باید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شود، حتی اگر به صورت مستقیم در آنجا پست نکنید. به این سناریو توجه کنید: کاربران به صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند و بر روی لینک سایت شما کلیک می‌کنند و نهایتا به صفحه‌ی وب سایت شما هدایت می‌شوند. خب حالا به محتوای شما نگاه می‌کنند، آنها از این محتوا راضی نیستند، خب فکر می‌کنید حرکت بعدی چیست؟ شما حدس می‌زنید که کاربران از سایت شما ناراضی می‌شوند و دیگر هرگز روی لینک‌های شما در شبکه‌های اجتماعی کلیک نمی‌کنند؟ قطعا هیچکس نمی‌خواهد با این شرایط روبه و شود. افزایش ترافیک دو جنبه دارد. اولی جذب کاربران جدید و دومی نیز حفظ کاربران قدیمی. برای دومی مهم است که کیفیت کار را مدنظر داشته باشید و دائما به دنبال افزایش کیفیت کار و محتوایتان باشید.

 

 مرحله سوم: هدایت کاربران از شبکه‌های اجتماعی به وب سایت‌تان

خیلی خب، اکنون زمان شروع فرآیند رسیده، همیشه به یاد داشته باشید ترافیک هر چه بیشتر باشد بهتر است.

پست‌های متعدد

کاربران بروز رسانی‌ها را از درگاه‌های متعدد دریافت می‌کنند، هر چه بروز رسانی‌های شما بیشتر باشد، شانس کلیک روی محتوای‌تان نیز بیشتر خواهد بود. سعی کنید حداقل چند بار در هفته در صفحات خود پست ارسال کنید.

محتوای متفاوت پست کنید

ارسال محتوا صرفا با متون نیست، شما می‌توانید از عکس، فیلم، پادکست و غیره نیز استفاده کنید و با این کار محتوا را از حالت خسته کننده به سمت چیزی جالب‌تر بکشانید.

 

محتوای دیگران را منتشر کنید

شما با این کار به نوعی نویسنده‌ی آن محتوا می‌شوید و نویسنده‌ی آن محتوا را دعوت به همکاری در نشر مطالب یکدیگر می‌کنید.

 

محتوای خود را دوباره ارسال کنید

این کار به طرز عجیبی خوب عمل می‌کند زیرا کاربران اغلب بروز رسانی های شبکه‌های اجتماعی را از دست می‌دهند. البته بهتر است دلیلی برای بروز رسانی داشته باشید و این ریسک را نکنید که بدون افزودن هیچ محتوای جدیدی، پست را دوباره ارسال کنید.

 

از کاربران بخواهید تا با بروز رسانی‌های شما ارتباط برقرار کنند

کاربران را ترغیب به مشترک شدن در محتوای‌تان کنید. مثلا در یوتیوب از آن‌ها بخواهید تا با کلیک روی "اشتراک" مطالب آینده شما را دنبال کنند.

در گفتگوها شرکت کنید

با اینکار محتوای خود را به کاربران بیشتری عرضه می‌دارید. علاوه بر این شاید سوالاتی وجود داشته باشد که فقط شما توانایی پاسخ به آن‌ها را دارید.

به سرعت به کاربران پاسخ دهید

پاسخ سریع نشانه‌ی اهمیت دادن به کاربران است. البته شما نمی‌توانید 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته در دسترس باشید، اما می‌توانید از ابزارهایی مانند ربات‌های اینترنتی برای پاسخ سریع بهره بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی خود را گسترش دهید

در شبکه‌های اجتماعی شما را به اندازه ی آنچه که می‌دانید، می‌شناسند. پیدا کردن دوستان جدید و بدست آوردن دنبال کننده (Follower) را ادامه دهید و هیچ وقت متوقف نشوید. کاربران را پیدا کنید و با آن‌ها در مورد کار و تخصصتان صحبت کنید.

بروز رسانی‌ها را برای دریافت نرخ کلیک هر چه بیشتر طراحی کنید

کاربران محتوا را با جلوه‌های بصری دوست دارند. استفاده از کلمات توصیفی و قدرتمند می‌تواند تاثیرگذاری محتوا را افزایش دهد.

 

بروز رسانی‌ها را برای دریافت نرخ کلیک هر چه بیشتر طراحی کنید

 

رعایت این مسائل به کاربران انگیزه‌ی مطالعه‌ی محتوا را می‌دهد. در اطلاع‌رسانی در مورد بروزرسانی‌ها نیز تعلل نکنید، به محض ارسال بروزرسانی، همه‌ی کاربران را مطلع سازید.

روی تبلیغات پولی حساب کنید

بخواهیم یا نخواهیم تبلیغات پولی به خودی خود یک استراتژی خوب و مناسب تلقی می‌شود. زمانی که همه چیز خراب می‌شود (یا خوب کار نمی‌کند) می‌توانید به سمت تبلیغات پولی بروید.

خلاصه

هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی ارتباط و تعامل بین مردم است. قطعا هیچ جای بهتری برای رسیدن به مخاطب هدف خود ندارید، هر چه تعداد کاربرانتان بیشتر باشد و رابطه‌تان با آنها بهتر باشد، ترافیک بیشتری بدست خواهید آورد.

 





0 دیدگاه شما هم میتوانید دراین بحث شرکت کنید!
آخرین مقالات