طراحی سایت وبلاگ

14
74
13:32 1399/3/16

ساخت سایت وبلاگ

طراحی سایت وبلاگ برای هر نوع کسب و کار و وبسایتی به یک موضوع مهم تبدیل شده است. با توجه به اهمیت بالایی که این روزها تولید محتوا گرفته است و از سوی دیگر هزینه‌ی بسیار بالایی که باید برای تبلغات صرف کنید، استفاده از وبلاگ می‌تواند روی افزایش سئوی سایت تاثیر بسیار بالایی داشته و بازدید کاملا ارگانیک و طبیعی برای سایتتان داشته باشد.

اما موضوع ساخت وبلاگ صرفاً محدود به این نیست. بلکه شما برای داشتن یک فضا در اینترنت برای یادداشت‌های روزانه یا انتشار هر چیز دیگری که مرتبط با تخصص و علایق شما باشد به یک وبلاگ نیاز دارید. وبلاگ (weblog) متشکل از دو کلمه web و log است که به صورت ترکیبی استفاده شده و نشان از انتشار روزانه محتوایی در وب اشاره دارد.

 

ساخت وبلاگ و طراحی سایت وبلاگ چه مزیت‌هایی دارد؟

این وبلاگ می‌تواند کاملاً شخصی بوده و از آن در جهت انتشار روزانه وقایع استفاده کنید یا اینکه استفاده تجاری داشته و از آن برای بهبود دادن و رشد کسب و کار خود استفاده کنید. اما همانطور که اشاره شد وبلاگ می‌تواند به عنوان یک موتور جت برای کسب و کار استفاده شود تا سرعت رشد آن را افزایش دهد، یا اینکه از ان برای یک سایت شخصی استفاده کرده و به انتشار روزانه افکار و یادداشت‌های خود بپردازید. بنابراین در ادامه قصد داریم به مزایای ساخت وبلاگ برای هر دو گروه بپردازیم.

از مزیت‌های تولید محتوا هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم. اما اگر مایلید تا بیشتر و بیشتر در این باره بدانید، مقاله‌ی " تولید محتوا چیست؟ مزایای بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار " را مطالعه نمایید.

 

نویسندگی

مزایای ساخت وبلاگ برای یادداشت‌های روزانه:

1. افزایش مهارت نویسندگی

نویسندگی و تولید محتوا از مهارت‌هایی است که یک شبه و یا با دیدن چند دوره آموزشی نمی‌توانید آن را کسب کنید. بلکه باید سال‌ها روی آن وقت صرف کنید. مطالعه کتاب، گوش دادن به پادکست و دیدن نمونه وبلاگ‌های دیگران می‌تواند روی رشد دادن و ایجاد ایده در ذهن شما تاثیر گذار باشد.

به مرور که شما روزانه به انتشار محتوای خود روی وبلاگ می‌پردازید رفته رفته مهارتتان افزایش یافته و اگر یک مسیر انتشار 1000 تایی از محتوا در وبلاگ خود را بررسی کنید، نوشته جدید شما که همان شماره 1000 شماست با اولین نوشته‌تان زمین تا آسمان از هر نظر متفاوت خواهد بود. از نگارش و لحن نوشته گرفته تا کیفیت و اهمیتی که به موضوع داده شده است.

 

برنامه در زندگی

2. ایجاد برنامه در زندگی

تا به حال شده که وبلاگ افراد وبلاگ‌نویس را برای مدتی زیر نظر بگیرید؟ دقت کرده‌اید آن‌ها برای انتشار مداوم و روزانه دارای برنامه هستند؟

برخی از وبلاگ نویسان حتی محتوای وبلاگ خود را برای ماه‌های آینده نیز آماده کرده‌اند و اگر آنها را برای مدتی دور از لپ تاپ و هر نوع وسیله‌ای برای دسترسی به وبلاگشان دور ببینید شاید متعجب شوید که پس چه کسی در حال انتشار است؟

 

3. منظم شدن

همین برنامه داشتن‌ها به زندگی آنها نظم داده و باعث می‌شود درست سر وقت و زمان مشخص شده محتوای خود را منتشر کنند.

وقتی که قرار باشد هر روز در مورد موضوعی جدید بنویسید و حرف‌های نو و خوب بزنید، لازم است که زمان مشخصی به آن اختصاص دهید. این موضوع باعث برنامه‌ریزی بهتر و انجام کارای فعالیتهای روزانه‌تان خواهد شد.

تاثیر همین نظم در وبلاگ نویسی به مرور در کارهای دیگرتان نیز رخنه کرده و همین باعث شده تا افراد وبلاگ نویس بسیار منظم به نظر برسند.

 

آشنایی با دیگران

4. آشنایی با دیگران

شما می‌توانید در رابطه با هر موضوعی در وبلاگ خود به انتشار محتوا بپردازید. خوانندگان و دنبال کنندگان شما با خواندن آنها به نوشته‌هایتان علاقمند خواهند شد و مخاطب خاص خود را پیدا خواهید کرد. در نتیجه از روش‌های مختلفی با شما در ارتباط خواهند بود.

شاید اولین ارتباط از نظر دادن در رابطه با پست شما شروع شود؛ اما همین که پست روز بعد را منتشر می‌کنید می‌بینید باز همان فرد به اشتراک گذاشتن نظر خود درباره آن پرداخته و به مرور که این رویه پیش می‌رود در بیشتر از 50 درصد به دوستی صمیمی ختم خواهد شد. این دوستی‌ها با پایه مجازی شکل می‌گیرند اما رفته رفته به دیدارهای حضوری ختم می‌شوند.

فعالیت وبلاگ نویسان در شبکه‌های اجتماعی امری معمول است. وبلاگ نویسان معمولا محتوای خود را در این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارند و از این طریق بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را افزایش می‌دهند. اگر شما هم مایلید تا با روش‌های جذب مخاطب از شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم مقاله‌ی " چگونه ترافیک ورودی از شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهیم؟ " را مطالعه نمایید.

 

اشتراک گذاری ایده ها

5. شناخت و کشف استعدادها و عقاید با امکان اشتراک گذاری آنها

مطالبی که در وبلاگ شخصی شما منتشر می‌شود نمایانگر افکار و عقاید شما می‌باشد. مخاطبان شما می‌توانند موافق یا مخالف آنها باشند؛ آنها به مرور با دیدگاه شما آشنا شده و در صورتی که برایشان مفید باشد، آنها را در زندگی روزانه‌شان به کار خواهند بست و از آنها استفاده خواهند کرد.

یا اینکه ممکن است موجب تغییر در نگرش آنها شوید و در این صورت است که با زیادتر شدن این چنین افرادی شما به یک فرد تاثیرگذار تبدیل خواهید شد.

 

برند شخصی

6. ایجاد برند شخصی و رزومه آنلاین

روزانه هزاران جستجو می‌توانند مرتبط با محتوای منتشر شده در وبلاگ شما باشند که اگر خوب عمل کنید می‌توانید سهم بسیاری از آنها را به وبلاگ خود جذب کنید.

در نتیجه شما با وبلاگ نویسی و جذب مخاطبان زیاد می‌توانید به مرور به چهره‌ای شناخته شده در بین افراد تبدیل شوید که با افکار، عقاید و گذشته شما آشنایی کامل دارند و مطمئنا آشنایی با حجم زیادی از مخاطبان که طرفدار شما و نوشته‌هایتان هستند می‌تواند بسیار لذتبخش بوده و در بسیاری از مشکلات زندگی راهگشای شما باشد.

خروجی نهایی این کار هم باعث می‌شود تا وبلاگ شما به عنوان رزومه آنلاین شما شناخته شود. هر کسی می‌تواند با خواندن نوشته‌ها و عقایدی که دارید به شخصیت شما پی برده و اگر متناسب با کسب و کار یکدیگر باشید مطمئناً پیشنهاد همکاری دریافت خواهید کرد.

 

مزایای طراحی سایت وبلاگ برای کسب و کارها:

 

افزایش بازدید سایت

1. افزایش بازدید سایت

بهترین مزیتی که استفاده از وبلاگ نویسی دارد تمرکز روی افزایش بازدید سایت خواهد بود. اگر سایت شما خدماتی باشد شاید تعداد صفحات آن به بیش از 10 تا هم نرسد؛ پس چطور باید سایت خود را سئو کرده و در موتورهای جستجو رتبه آن را افزایش دهید؟ مطمئنا با نبود بازدید فروشی نداشته و مشتری جدیدی هم پیدا نخواهد شد.

در نتیجه می‌توانید از یک وبلاگ به عنوان انتشار محتوای مرتبط با کسب و کارتان شروع کنید. کاربران از این محتوای رایگان استفاده کرده و چون مرتبط با خدماتی که ارائه می‌دهید است، در 60 درصد به مشتری شما تبدیل خواهند شد.

 

2. شناخت نیاز روز کاربران (مشتریان)

رفته رفته که تعداد محتوای انتشار یافته بیشتر می‌شود، این خود مشتریان هستند که از شما می‌خواهند در خصوص موضوعات دیگری نیز در وبلاگ خود بنویسید. همین موضوع موجب می‌شود تا کاربران جدید و بیشتری جذب کرده و بدانید که مشتریان شما دقیقاً به دنبال چه چیزهایی هستند.

اگر به‌خوبی روی این موضوع تحقیق و مطالعه کنید، نهایتاً منجر به این می‌شود تا در مسیر درست قدم برداشته و هر روز نسبت به روز قبل درآمد بالاتری داشته باشید.

 

3. ایجاد تعامل با مشتری

کاربرانی که به مشتری وفادار شما تبدیل شده‌اند هریک دارای خصوصیات و تجربیات متفاوتی از برند شما هستند. آنها از روش‌های گوناگونی با شما آشنا شده و می‌توانند یک گزینه عالی برای تمرکز روی برند باشند.

به عنوان نمونه می‌توانید با آنها ارتباط گرفته و مصاحبه‌ای با آنها ترتیب دهید. تجربه آشنایی با یکدیگر را در مصاحبه به اشتراک گذاشته و کمک کنید تا به سایر مشتریان نیز کمک کنند.

 

محتوای آموزشی

4. ارائه محتوای آموزشی و ارزش آفرینی

یکی از مشکلاتی که در کسب و کارها وجود دارد موضوع آموزش است که مشتریان سوالات متعددی در خصوص خدمات و آموزش دارند. می‌توانید بخشی از وبلاگ را برای آموزش در نظر گرفته و در خصوص آموزش دادن هر چیزی که مرتبط با کارتان است استفاده کنید.

ان موضوع یک ارزش آفرینی روی برند شما داشته و موجب می‌شود تا کاربران اعتماد بیشتری به برند شما داشته باشند.

 

برند

5. تمرکز روی برند

در نهایت کلیه مزایای داشتن وبلاگ که برای کسب و کارها ذکر کردیم دست به دست هم خواهند داد تا قدرت برند شما را افزایش دهند. برند شما شناخته شده و به سایت مطرحی در خصوص ارائه خدمات مورد نظر تبدیل خواهید شد.

طبق آمار موجود استفاده از وبلاگ برای کسب و کارها موجب می‌شود تا نزدیک به 70 درصد روی اعتمادی که کاربران به برند شما خواهند داشت تاثیر بگذارد. پیشتر و در مقاله‌ی " برندینگ چیست؟ و چه تفاوتی با برندسازی دارد؟ " به صورت کامل به تشریح مقوله‌ی برندینگ پرداخته‌ایم، در صورت تمایل این مقاله را مطالعه نمایید.





0 دیدگاه شما هم میتوانید دراین بحث شرکت کنید!
آخرین مقالات