سئو چیست؟ چگونه به صفحه اول گوگل برویم؟

14
74
17:04 1398/2/14

امروز قصد داریم تا در عمل یکی از استراتژی های محبوب من در سئو را مورد بررسی قرار دهیم.

به طور خاص به شما نشان خواهم داد که چگونه Perrin (مالک یک وب‌سایت) پس از استفاده از این تکنیک و با یک مشت کلمه کلیدی به صفحه ی اول گوگل راه یافت.


متود گستوگرافی

یک استراتژی سئو که نتیجه می دهد. گستوگرافی به یک دلیل می تواند بسیار مؤثر باشد: آن هم اینکه این روش، اشتراک گذاری مطالب شما را بسیار راحت تر می کند.


در نمودار زیر قبل و بعد ازاستفاده از استراتژی گستوگرافی نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید پس از استفاده از روش گستوگرافی ترافیک سایت بیش از 175 % افزایش داشته است.

 

 

در این تصویر نیز مشاهده می کنید که سایت Backlinko  با استفاده از این روش در صفحه ی اول گوگل قرار گرفته است.

 

 

پس اکنون به شما اثبات شد که این روش چقدر کاراست، اگر مایلید ادامه ی مقاله را مطالعه فرمایید.

 

چگونه perrin and pavid با استفاده از این روش، رتبه و ترافیک خود را افزایش دادند؟

در تصاویر بالا به شما ثابت کردم که گستوگرافی برای من کار کرد، اکنون مایلم تا کارایی این استراتژی را در دیگر سایت‌ها به شما نشان دهم.

حالا وقت آن رسیده تا نتایج سایت Perrin و Pavid را مورد بررسی قرار دهیم.

Perrin وبلاگی در زمینه حیوانات خانگی دارد به نام Here Pup می باشد.

 

چرا Perrin این وبلاگ را ایجاد کرد؟

چند ماه پیس پرین یک سگ را از پناهگاه حیوانات خانگی انتخاب کرد و به خانه ی خود آورد.

 

 

سپس او به دنبال غذای مناسب برای سگ خود می گشت اما چیز مناسبی پیدا نکرد.

پرین متوجه شد که یک فرصت بسیار مناسب پیش روی او قرار گرفته است. پرین به وبلاگی درباره ی سگ های خانگی فکر می کرد که هنوز وجود نداشت و او می تواند اولین نفری باشد که همچین وبلاگی را تأسیس میکند.

وبلاگ Chiviesays راه اندازی شد و سپس از چندی بعد به Here up تغییر نام داد.

 


و اما یک خبر بد، فضای تبلغاتی با موضوع حیوانات خانگی، در اختیار چند سایت قدرتمند قرار داشت.

به هر حال پرین سعی می کرد تا در فضای اینترنت برای خود جایگاهی ایجاد کند و با سایت های قدرتمندی مانند PetMD.Cau و Cesar رقابت کند.


پرین در این میان دو راه حل داشت:

# راه حل اول: پرین می تواند با زمانبندی مناسب پست های خود را در وبلاگش قرار دهد و امیدوار باشد تا بازدیدکنندگان به وبلاگش بیایند و ترافیک بالایی را جذب کند.

راه حل دوم: او می توانست چند محتوای خاص و شگفت انگیز ایجاد کند و روی آن ها مانور دهد.
انتخاب پرین گزینه ی دوم بود، او تصمیم گرفت تا از روش گستوگرافی استفاده کند.
چطور این کار را کرد؟

گستوگرافی توانست ترافیک و بازدید سایت پرین را در عرض 6 هفته، 963 % افزایش دهد.

 

 

این کار به لطف ارسال پست های محبوب روی وبلاگ رخ داد.

 


محبوبیت این پست های خاص پرین به روزنامه های هافینگتون پست نیز رسید.

 

این روزنامه بخشی از مقاله ی پرین را روی سایت خود منتشر کرد و همین امر باعث شد تا وبلاگ پرین در یک روز 1000 بازدید کننده داشته باشد.


حالا نوبت آن است که قدم به قدم فرآیندی که پرین رفته را توضیح دهیم.


قدم اول: یک اینفوگرافیک بسازید و در وبلاگتان قرار دهید

با اینکه محتوا نقش اصلی را در بازاریابی دارد، اما طراحی گرافیک نیز قسمت کوچک، اما مهم این بخش را ایفا می کند.

در واقع انتخاب موضوع اینفوگرافیک 90 % بازی است.

در تصویر زیر اینفوگرافیکی که پرین ساخته را مشاهده می کنید این اینفوگرافیک قطعاً طراحی زیبا و چشم نوازی دارد، اما این طراحی و اینفوگرافیک به تنهایی کافی نیست.


پرین سعی داشت تا با این اینفوگرافی بتواند جایگاه مناسبی برای وبلاگ خود ایجاد کند، او پس موضوع اینفوگرافی خود را در گوگل سرچ کرد.


با بررسی دقیق تر سایت webMD مشخص می شود که بیش از 300 پیوند به این ارجاع داده شده و همین موضوع webMD را نسبت به وبلاگ پرین دارای برتری می کند.

 


پرین مطالب خود را به ساده ترین حالت ممکن نوشت.
مطلبی که پرین نوشته بود اختصاصاً به سگ ها تعلق داشت و موضوعش «22 راهی که سگ ها انسان ها را سلامت تر می کنند» بود.

پرین جمله ی «سگ ها و سلامتی انسان ها» را در گوگل جستجو کرد.

مقاله ی او در صفحه ی اول سایت WebMD قرار گرفته بود.

صفحه WebMD دارای بیش از 300 لینک ارجاع بود و همین موضوع به پرین ثابت کرد که تعداد کسانی که به موضوع «رابطه ی سلامتی انسان و حیوانات» علاقه مند هستند بسیار است و به همین دلیل تصمیم گرفت تا یک قدم جلوتر برود.

پرین فریلنسری استخدام کرد تا مطالب ساده اش را تبدیل به یک اینفوگرافی زیبا و چشم نواز کند. و نهایتاً نتیجه ی کار را مشاهده می کنید. زیبا شده اند؟

 


همانطور که گفتیم صرفاً تولید محتوا نمی‌تواند مؤثر واقع شود و ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

شما باید بتوانید اتخاذ استراتژی مناسب مطالب و محتوای خود را تبلیغ نمایید.


قدم دوم: کسانی را پیدا کنید که به اینفوگرافی شما علاقه مند هستند.


زمانی که اینفوگرافیک شما آماده شد لیست کاملی از کسانی که احتمال می دهید به این اینفوگرافیک علاقه مند هستند تهیه کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار چیست؟

کلمات کلیدی که با اینفوگرافیک شما مرتبط هستند را جستجو کنید.
برای مثال بیایید فرض کنیم که شما مقاله ای در مورد رژیم غذایی پالو منتشر کردهاید.

کلمات کلیدی گوگل می توانند مثل «رژیم غذایی پالو»، «دستورالعمل رژیم غذایی پالو»، «رژیم غذایی پالو چیست؟» و ... باشد.

با جستجوی این کلید واژگان در گوگل، لیست وبلاگ هایی که از این واژگان استفاده کرده اند نمایش داده می شود

 

شما حتی می توانید از پیشنهادات موتور جستجوی گوگل نیز بهره مند شوید.
در اینجاست که پرین گستوگرافی خود را کشف کرد.

 

پرین کلمات کلیدی مثل «سگ ها و سلامتی» را در گوگل جستجو کرد.

او همچنین کلیدواژه ی «50 وبلاگ برای سگ ها» را در گوگل جستجو کرد.


پرین با این جستجو متوجه شد که بهترین کلمات کدام ها هستند و با جستجوی این کلید واژگان لیستی از محبوب ترین وبلاگ ها نمایش داده می شوند.


گام سوم: کسانی که به اینفوگرافیک شما علاقه مند هستند را پیدا کنید

اکثر وبلاگ نویسان به روش اشتباهی تبلیغ می کنند.

آن ها بدون اینکه بتوانند احساسی را منتقل کنند، سعی می کنند تا طرف مقابل را راضی به انجام کاری کنند.

احتمالاً از این دست ایمیل اعصاب خورد کن دریافت کرده اید، آیا به این ایمیل ها پاسخ داده اید؟ فکر نمی کنم.
به همین دلیل است که می خواهم روند توسعه ی گستوگرفی را با یک ایمیل آغاز کنید این یک ایمیل ساده است که از آن ها می خواهید که اگر مایلند اینفوگرافی شما را ببینند.

نمونه ی ایمیل زیر را مشاهده می کنید.

 

 

پرین این ایمیل را به 92 نفر و سایت دیگر ارسال کرد.


گام چهارم: اینفوگرافیک را به اشتراک بگذارید

وقتی که لینک های مختلف از سایت های دیگر را می خواهید باید به نکته زیر توجه کنید:

هر چه موانع بیشتری بردارید موفقیت بیشتری کسب می کنید.

خب، چیزی که مانع به اشتراک گذاری اینفوگرافی می شود چیست؟

حقیقت این است که باید بتوانید مقدمه ای در خور توجه همراه ایمیلتان نوشته و ارسال نمایید.

مانند نمونه ایمیل زیر. سعی کنید در مقدمه ی خود بین 200 تا 250 کلمه جای دهید.


گام پنجم: لینک مطالبتان را در متن مقدمه قرار دهید

به یاد داشته باشید که یک مقدمه به تنهایی نمی تواند اشتراک گذاری اینفوگرافیک شما را آسان تر کند، این لینک ها هستند که به متن شما قدرت می دهند.

و اما چگونه؟ اگر لینک سایت خود را در کنار متن خود قرار دهید، هنگامی که کسی متن شما را به اشتراک می گذارد، این لینک نیز به همراه متن ارسال می شود.


این لینک ها ارجاع به سایت شما را بیشتر می کند و تأثیر به سزایی در سئو دارد.     

   

 





آخرین مقالات