نکات پر اهمیت سئو در سال 2019

14
74
00:07 1398/3/13

محتوای پیش رو، راهنمای سئو در سال 2019 می باشد. تاکید دارم که این راهنما وضعیت سئو در سال 2019 را پیش بینی نمی کند.

 

فصل اول: اهمیت رنک برین در سال 2019

رنک برین یک سیستم یادگیری ماشینی است که در مرتب کردن نتایج جستجو به گوگل کمک می کند.

رنک برین به به نظر فرآیندی پیچیده دارد، اما در حقیقت اینطور نیست.

رنک برین صرفا تعامل کاربران با نتایج جستجو را اندازه گیری می کند.

برای مثال اگر “Cold Brew Coffee” را در گوگل جستجو کنید.

 

فصل اول: اهمیت رنک برین در سال 2019

 

نتیجه ی شماره 4 به نظر کمی  فریبنده می رسد.

پس کاربران به این پست میروند و متوجه می شوند که این بهترین مقاله در رابطه با قهوه است و به احتمال زیاد به این پست افزایش رتبه داده می شود.

 

فصل اول: اهمیت رنک برین در سال 2019

 

شما در همین صفحه ی جستجو، روی پست اول کلیک می کنید اما می بینید که محتوای خوبی ندارد و به سرعت از سایت خارج می شوید.

 

فصل اول: اهمیت رنک برین در سال 2019

 

از همین فرآیند رنک برین قضیه را درک می کند.

حتی اگر این اتفاق برای پست اول به تعداد زیاد انجام شود احتمالا پست اول کاهش رتبه را تجربه خواهد کرد.

 

فصل اول: اهمیت رنک برین در سال 2019

 

همانطور که متوجه شدید رنک برین روی دو مورد تمرکز دارد.

  1. زمان سپری شده ی کاربر در سایت شما (Dwell Time)
  2. درصد افرادی که روی نتیجه کلیک می کنند (CTR)

 

رنک برین و Dwell Time

البته Dwell Time معنی به مراتب گسترده تری دارد. برای روشن تر شدن موضوع اجازه دهید تا مثالی بزنم.

تصور کنید شما با جستجوی کلمه ی سئو در سال 2019 وارد سایت ما شده اید.

در صورتی که تنها چند ثانیه در سایت ما بمانید و دوباره به گوگل بازگردید، این سیگنال برای گوگل مخابره می شود که محتوای این سایت قابل قبول نیست.

 

رنک برین و زمان ماندگاری

Dwell Time: مدت زمانی که کاربران با ورود از گوگل در سایت شما مانده اند.

رنک برین به این Dwell Time اهمیت زیادی می دهد. رئیس قسمت رنک برین اخیرا اعلام کرده که Dwell Time یکی از عناصر مهم در رتبه بندی سایت می باشد.

 

رنک برین و زمان ماندگاری

 

یک مطالعه ی جدید نشان داده که میانگین Dwell Time برای 10 نتیجه ی اول گوگل حدودا 3 دقیقه و 10 ثانیه است و این زمان ماندگاری به هیچ وجه تصادفی نیست و رتبه بندی سایت ها به دقت توسط رنک برین انجام می شود.

 

رنک برین و CTR ارگانیک

یکی از مهندسین گوگل به نام پاور هاهر، زمانی که اسلاید زیر را طی یک کنفرانس مطرح کرد باعث آشفتگی در دنیای سئو شد.

 

رنک برین و CTR ارگانیک

 

گاهی اوقات رنک برین صفحات را بالاتر از حد واقعی رتبه می دهد.

تصور کنید اگر هیچ کس روی نتیجه کلیک نکند چرا گول آن پست را در صفحه ی اول نگه دارد؟

و اگر سایت دیگر وجود دارد که بازدید بالاتری دارد چرا در رتبه ی 9 قرار میگیرد؟

در ادامه همراه باشید تا چند استراتژی ساده برای سال 2019 را با هم مرور کنیم.

 

رنک برین و CTR ارگانیک

 

 فصل دوم: یک JediCTR شوید

اگر می خواهید در سال 2019 متخصص سئو شوید باید یک JediCTR شوید،بله به دلیل رنک برین و دلایل زیر

 

 فصل دوم: یک JediCTR شوید

و این یکی

 فصل دوم: یک JediCTR شوید

 

و مهمتر از همه این

 

 فصل دوم: یک JediCTR شوید

 

در حقیقت نتایج یک پژوهش نشان داده که CTR ارگانیک در جستجوی تلفن همراه در سال 2015 41.4% کاهش یافته است.

 

 فصل دوم: یک JediCTR شوید

 

پر واضح است که گوگل نتایج جستجو را با آگهی ها و پیشنهادات خود همراه می سازد.

 

 فصل سوم: رتبه محتوا در بخش های ویژه (Featured Snippet)

در سئوی سایت 2019 به Featured Snippet بیشتر خواهیم پرداخت. طبق گفته ی Semrush، بیش از 11% تمام نتایج جستجوی کاربران دارای Featured Snippet  می باشد.

سوال این است که چگونه میتوان محتوای خود را در بخش Featured Snippet  نمایش داد؟

 

روش اول: پیدا کردن فرصت هایFeatured Snippet

اولین گام شما این است که موارد زیر را پیدا کنید:

  1. کلمات کلیدی که قبلا پیدا کرده اید.
  2. کلمات کلیدی که دارای یک Featured Snippet  هستند.

 

چرا مهم است روی کلماتی تمرکز کنید که قبلا رتبه بندی کرده ایم؟

99.85% از کلیه Featured Snippet از صفحاتی هستند که در صفحه ی اول رتبه بندی می شوند.

بنابراین اگر جزو 10 رتبه اول نیستید پس هیچ شانسی هم برای قرار گرفتن در Featured Snippet ندارید. اما چگونه میتوان فرصت های Featured Snippet را پیدا کرد؟ از گزارش کلیدواژگان ارگانیک Ahrefs

 

این تصویر نشان میدهد که کلیدواژگانی که شما برای آن رتبه دارید می توانید به تعدادی Featured Snippet  دست پیدا کنید.

 

روش اول: پیدا کردن فرصت هایFeatured Snippet

 

روش دوم: ساخت یک "طعمه برش خورده (Snipped Bait)"

Snipped Bait یک پاراگراف متشکل از 40 الی 60 کلمه از یک محتوا است که درFeatured Snippet  به نمایش در می آید.

و اما چرا 40-60 کلمه؟

Semrush تقریبا 7 میلیون Featured Snippet  را تحلیل کرد و نهایتا متوجه شد که بهترین گزینه همین 40-60 کلمه می باشد.

 

روش دوم: ساخت یک "طعمه برش خورده (Snipped Bait)"

 

نمونه ای از Snipped Bait را در ادامه می بینید و نهایتا در صفحه ی جستجو

 

روش دوم: ساخت یک "طعمه برش خورده (Snipped Bait)"

 

روش سوم: قالب بندی محتوا کمک شایانی برای رفتن به است Featured Snippet

به یاد داشته باشید که Snipped Bait در پاراگراف های اصطلاحات بهتر کار می کند.

 

روش سوم: قالب بندی محتوا کمک شایانی برای رفتن به است Featured Snippet

 

اگر می خواهید در فهرست Snipped Bait رتبه بندی می شوید برای هر آیتم در لیست خود از H2 یا H3 استفاده کنید.

 

روش سوم: قالب بندی محتوا کمک شایانی برای رفتن به است Featured Snippet

 

 

گوگل این پاراگراف ها را در از درون محتوا انتخاب و در Featured Snippet  نمایش می دهد.

 

روش سوم: قالب بندی محتوا کمک شایانی برای رفتن به است Featured Snippet

 

البته ترسیم یک جدول نیز می تواند گوگل را مجاب کند تا راحت تر اطلاعات را از سایت شما کسب کند.

مانند مثال زیر

 

روش سوم: قالب بندی محتوا کمک شایانی برای رفتن به است Featured Snippet

 

که از یک جدول که به خوبی طراحی شده کسب شده است

 

روش سوم: قالب بندی محتوا کمک شایانی برای رفتن به است Featured Snippet

 

 

 فصل 4: محتوا های دقیق و همه جانبه برنده اند

در گذشته، گوگل صفحه ی HTML را جستجو و تجزیه و تحلیل می کرد. به عبارت دیگر آنها 100% روی محتوای وب سایت شما تمرکز می کردند.

قبلا گوگل به المان های زیر توجه می کرد:

  1. تگ عنوان
  2. نشانی اینترنتی
  3. Alt تصاویر متن
  4. تگ توضیحات
  5. برچسب H1

 

محتوا های دقیق و همه جانبه برنده اند

 

اما امروز گوگل بسیار هوشمندانه تر عمل می کند. در حال حاضر گوگل علاوه بر محتوا (Content) روی زمینه (Context) نیز متمرکز است.

منظورم چیست؟ به یاد داشته باشید:

گوگل به دنبال نمایش بهترین نتایج به کاربران است، اما در اغلب اوقات بهترین مطالب صرفا محتوایی نیست که دارای کلیدواژگان باشد.

در عوض محتوایی است که یک موضوع را به صورت دقیق و عمیق پوشش می دهد.

چیزی که ما متوجه شدیم این است که محتوای دقیق و عمیق فاکتور اصلی در رتبه بندی گوگل است.

 

محتوا های دقیق و همه جانبه برنده اند

 

چگونه برای سایت یک محتوای عمیق و همه جانبه بنویسیم؟

ابتدا سعی کنید که محتوای خود را در 2 هزار کلمه منتشر کنید، به این ترتیب می توانید همه ی فاکتورهای گوگل را کسب کنید.

در واقع محتواهای بلند برتری کامل بر محتواهای کوتاه دارند.

 

محتوا های دقیق و همه جانبه برنده اند

 

 

انتشار محتوای معتبر و همیشه سبز

 

محتوا های دقیق و همه جانبه برنده اند

 

در سال گذشته BuzzSuno، صد میلیون مقاله را آنالیز کرد، آنها دریافته بودند که:

  • ترافیک فیسبوک از سال 2015 به 50 درصد کاهش می یابد.
  • 70 درصد از تمامی محتوای آنلاین، هیچ بک لینکی ندارد.
  • بازدید از صفحات در حال کاهش است.

 

محتوا های دقیق و همه جانبه برنده اند

 

کلمات کلیدی LSI را به محتوا اضافه کنید

کلمات کلیدی LSI کلماتی هستند که به شدت به موضوع محتوای شما مرتبط هستند.

فرض کنید مقاله ای در مورد سئو را منتشر کرده اید. کلمات کلیدی سئو عبارتند از:

  • آموزش سئو
  • خدمات سئو
  • سئو چیست؟
  • سئوی سایت
  • سئو و بهینه سازی
  • تکنیک های سئو و غیره

هنگامی که گوگل صفحه ی شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد فکر می کند که این صفحه خیلی خاص است.

 

چگونه کلمات LSI را پیدا کنید

در ادامه سه استراتژی ساده که برای این کار وجود دارد را توضیح خواهم داد:

1. ابتدا از ابزار رایگان LSI Graph استفاده کنید

 

چگونه کلمات LSI را پیدا کنید

 

2. استفاده از قابلیت های گوگل

 

. استفاده از قابلیت های گوگل

 

کلماتی که بولد شده اند، LSI هستند.

 

3. از Google Keyword Planner استفاده کنید.

 

از Google Keyword Planner استفاده کنید

 

 

 فصل پنجم: بهینه سازی ایندکس اول گوگل

چند وقت پیش گوگل اعلام کرد که نسخه موبایل سایت ها را به عنوان نسخه ی اصلی می شناسد.

 

 فصل پنجم: بهینه سازی ایندکس اول گوگل

 

این حرکت کاملا منطقی است.

چرا که امروز بیش از 60% جستجوهای گوگل با تلفن همراه انجام می شود.

 

3 راه برای بهینه سازی ایندکس اول موبایل

1- محتوا را برای دسکتاپ و موبایل سازگار کنید: مردم گاهی محتوا را در نسخه ی موبایل پنهان می کنند.

مانند مثال زیر:

 

خب این یک مشکل بزرگ است.

این به این معنی است که گوگل این محتوای پنهان شده را اصلا نمی بینید.

البته مطالعات جدید نشان داده که این کار رو به کاهش است.

 

 

به عنوان مثال شما وقتی از این صفحه چه با گوشی و چه با رایانه بازدید می کنید، محتوا باید کیفیت یکسانی داشته باشند.

 

 فصل پنجم: بهینه سازی ایندکس اول گوگل

 

2– حرکت به سمت طراحی رسپانسیو

یکی از توصیه های اکید گوگل، استفاده از طراحی رسپانسیو برای طراحی سایت ها است.

 

3– حتما سایت خود را با موبایل تطبیق دهید

تعداد بسیار زیادی از وب سایت ها وجود دارند که کار با رابط کاربری آنها به شدت سخت و طاقت فرساست.

در فصل اول در رابطه با اهمیت تعامل کاربران با سایت صحبت کردیم.

چگونه متوجه می شوید که سایت شما با تلفن همراه منطبق است؟

توصیه من استفاده از ابزارهای دقیقی مانند mobile-friendly است.

 

استفاده از ابزارهای دقیقی مانند mobile-friendly است.

 

این سایت نحوه ی رفع مشکلات را نیز بازگو می کند

 

استفاده از ابزارهای دقیقی مانند mobile-friendly است.

 

 فصل ششم: خوره ی ویدئو باشید...!

به یوتیوب اهمیت دهید.

یوتیوب در حال حاضر دومین موتور جستجوی جهان است (چیزی حدود 2 برابر جستجوی بیشتر از Bing)

 

 فصل ششم: خوره ی ویدئو باشید...!

 

استفاده از ویدئوها و یوتیوب به سرعت در حال افزایش است و نسبت به سال گذشته 60% رشد یافته است. بنابراین توصیه می کنیم تا روی یوتیوب بیشتر حساب کنید.

موتور جستجوی یوتیوب آنقدر بزرگ است که نمی توان آن را دست کم گرفت.

توجه داشته باشید که اکثر تولیدکنندگان محتوا رابطه ی خوبی با ویدئو ندارند و لذا شما می توانید به سرعت پیشرفت کنید.

 

در نظر داشته باشید که 55 درصد ار نتایج جستجوی گوگل حداقل شامل یک ویدئو می باشد که اغلب در یوتیوب آپلود شده اند.

در ادامه چند مثال می بینید.

 

 فصل ششم: خوره ی ویدئو باشید...!

 

با توجه به اینکه گوگل مالک یوتیوب است منتظر باشید تا ویدئوهای بیشتری از گوگل در نتایج جستجو پدیدار شوند.

 

 فصل ششم: خوره ی ویدئو باشید...!

 

و البته برای پاسخ به سوالات مردم نیز یکی از ابزارهای نمایشی است.

 

 فصل ششم: خوره ی ویدئو باشید...!

 

فصل هفتم: جستجوی صوتی را بهینه سازی کنید

چگونه جستجوی صوتی را بهینه سازی کنیم؟

اواخر سال گذشته تحقیقی با موضوع بهینه سازی سئو با جستجوی صوتی منتشر کردم.

 

فصل هفتم: جستجوی صوتی را بهینه سازی کنید

 

و به موارد زیر رسیدم:

1. ابتدا اینکه محتوای شما باید در نتایج جستجو رتبه ی بالایی داشته باشد: گوگل تمایل دارد تا رتبه های بالا را برای جستجوهای صوتی نمایش دهد.

2. اگر محتوای شما به عنوان Featured Snippet  نشان داده شود، تاثیر بسیار بیشتری نیز خواهد داشت.

فصل هفتم: جستجوی صوتی را بهینه سازی کنید

یافته های ما نشان داده که از 10 جستجوی صوتی، 4 مورد ازFeatured Snippet   می آیند.

 

3. سوال و جواب را در متن محتوای خود قرار دهید: اکثرا جستجوها به صورت سوال است و زمانی که جستجو به این صورت انجام می شود گوگل به صورت محتوایی می رود که این سوال در آن محتوا موجود باشد.

 

فصل هفتم: جستجوی صوتی را بهینه سازی کنید

 

 فصل هشتم: لینک و محتوا را فراموش نکنید

محتوا و لینک هنوز هم پادشاه سئو هستند.

بدون محتوای شگفت انگیز، هیچ لینکی نخواهید داشت و بدون لینک نیز شانس رفتن به صفحه ی اول را نخواهید داشت.

گوگل به تازگی اعلام کرده که محتوا و لینک، عوامل اول و دوم در رتبه بندی هستند.

 

 فصل هشتم: لینک و محتوا را فراموش نکنید

 

هنگامی که یک میلیون نتیجه ی گوگل را جستجو و تحلیل کردیم، متوجه شدیم تعداد سایت هایی که به یک صفحه لینک داده اند با رتبه ای که دارند ارتباط مستقیمی دارند.

 

 فصل هشتم: لینک و محتوا را فراموش نکنید

 

به طور خلاصه محتوا و لینک هنوز هم پایه و اساس سئو در سال 2019 هستند.





0 دیدگاه شما هم میتوانید دراین بحث شرکت کنید!
آخرین مقالات