5 روش یادگیری و بازاریابی محتوا

14
74
19:26 1398/5/2

5 روش یادگیری و بازاریابی محتوا

این روزها گرایش محتوا و سئو به کدام طرف است؟ بیایید بگوییم که مثل همیشه محتوا از همه مهم‌تر است.

اگر می‌خواهید بازیگر اصلی و قابل توجهی باشید به طور خاص باید به کیفیت، نوع محتوا، مخاطبان هدف و خیلی چیزهای دیگر، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

آیا حاضرید تا بیشتر یاد بگیرید؟ در ادامه 5 روش بازاریابی و سئو را آورده‌ام که با اتکا به آن‌ها می‌توانید قدمی موثر در تاثیرگذاری سئو بردارید.

 

1- فراتر از محتوای سطحی گام بردارید

در سطح وب مشاهده می‌کنیم که وبلاگ‌ها و برندها، مقالات سطحی را کنار گذاشته‌اند و به سمت مقالات و محتوای عمیق و تخصصی رفته‌اند. برای مثال 4 سایت برتر مربوط به کلیدواژه‌ی "بازاریابی محتوا" به طور میانگین دارای محتوایی به طول 2.207 کلمه هستند.

 

فراتر از محتوای سطحی گام بردارید

 

و این یعنی مطالب به سمت تخصصی‌تر شدن رفته‌اند.

هنوزه هم به دنبال انتشار محتوا بدون برنامه ریزی هستید؟ یا می خواهید محتوای دم‌دستی و ساده تولید کنید؟ اگر جواب بله است، پس دست نگه دارید، این مورد دیگر کار نخواهد کرد. محتوای سطحی ظاهر وب سایت شما را به بهترین شکل ممکن در می آورد اما در طولانی مدت تاثیرگذاری نخواهد داشت. شما با محتوای سطحی هیچ ارزشی برای مخاطبان خود ایجاد نخواهید کرد و کاربران نیز کاملا به این دست از محتواها بی‌اعتنا خواهند بود.

 

2- سرمایه‌گذاری در فرآیند تولید محتوا

برای اینکه بتوانید بهترین محتوا را تولید کنید، باید تسلط همه جانبه ای روی فرآیندهای ایجاد محتوا داشته باشید. به همین خاطر باید روی این فرآیندها سرمایه‌گذاری کنید. طبق تحقیقات انجام شده، شرکت‌های بازاریابی محتوا با افزایش 56% هزینه‌های فرآیند تولید محتوا در 12 ماه گذشته درصدد افزایش کیفیت محتوا برآمدند.

 

سرمایه‌گذاری در فرآیند تولید محتوا

 

این فرآیند تولید محتوا شامل موارد زیر است:

- تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات

- برنامه‌ریزی درباره‌ی آنچه که محتوا آن‌ها رو پوشش می‌دهد.

- نوشتن محتوا

- بهینه‌سازی محتوا

- ویرایش

- افزودن المان‌های بصری مانند تصاویر، ویدئو و نمودارها

- ترویج و تبلیغ محتوا در شبکه‌های اجتماعی

 

صد البته که تولید محتوا امری است که با علاقه توام شده اما به هر حال نیاز دارید تا در  فرآیند تولید محتوا نیز حرفه ای شوید. با توجه به گرایش‌های گوگل،بازاریابی محتوا به اوج محبوبیت خود در چند سال اخیر رسیده است.

 

سرمایه‌گذاری در فرآیند تولید محتوا

مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و موتورهای جستجو را به سمت خود جذب کنید.

 

3- شخصی‌سازی محتوا

یکی دیگر از روش‌های بازاریابی استاندارد، شخصی‌سازی محتوا است. طبق تحقیقاتی که انجام شده، 53% از تولیدکنندگان محتوا از روش‌های شخصی سازی حداقل برای یکبار استفاده می‌کنند.

 

شخصی‌سازی محتوا

 

این روش روی تولید محتوا تمرکز دارد و محتوا را براساس داده‌های شخصی و در دسترس به کاربران ارائه می‌کند. با توجه به نظرسنجی وب سایت Evergage، اکثر بازاریابان توافق دارند که این روش:

- تجربیات بهتری به کاربران می‌رساند.

- وفاداری مشتری را افزایش می‌دهند.

- ROI قابل ارزیابی تولید می‌کند.

 

شخصی‌سازی محتوا

 

نکته‌ی مهم این روش این است که محتوای شخص A با محتوای شخص B متفاوت است. برای مثال بازدید کننده‌ای که برای اولین بار به سایت شما می‌آید، نیازهای متفاوتی نسبت به کسی دارد که برای بار بیستم  به سایت شما می‌آید. به صورت ساده تر، در شخصی‌سازی محتوا این کاربر است که محتوایی را که می‌خواهد را مشخص می‌کند.

 

شخصی‌سازی محتوا

 

4- ایجاد حس وفاداری در مشتری

طبق تحقیقات شرکت استکلا ، 90%از کاربران اعتقاد دارند اعتبار برای برندهایی که دوستشان دارند و از آنها حمایت می‌کنند اهمیت دارد. اکثر بازاریابان به این موضوع واقف هستند و می‌خواهند همان صدای معتبری باشند که کاربران می‌خواهند. 92% از تولیدکنندگان نیز اعتقاد دارند که اکثر یا تمام محتوایی که تولید می‌کنند، حس اعتبار بیشتری را در مشتری افزایش می‌دهد، اما 64% از کاربران اعتقاد دارند که فقط 51% از محتوایی تولیدی توسط برندها موجب افزایش اعتبارشان می‌شود.

 

ایجاد حس وفاداری در مشتری

 

با این حال وقتی برندها می‌توانند اعتباری را کسب کنند، به موفقیت بزرگی رسیده‌اند. نظرسنجی دیگری ثابت کرده که 90% از مصرف کنندگان با اقداماتی به برند مورد علاقه‌ی خود اعتبار می‌دهند، 52% گفته‌اند که برند خود را به افراد دیگر توصیه می‌کنند و 49% نیز به برند خود وفادارند.

اگر بازاریابان اغلب در مورد اعتبار برند خود در محتوایشان اشتباه می‌کنند، چطور می‌توانند این اعتماد به نفس بیش از حد را کنار گذاشته و به چیزی دست یابند؟ برندها باید بفهمند که اعتبار در واقع چه معنایی دارد. "مایکل فرتیک" برای مجله‌ی فوربس چنین تعریفی می‌کند: "قابل اعتماد بودن به معنای مسئولیت‌پذیری و حفظ تعهد برندتان است، این کار نیازمند شفافیت و البته کمی هم انتقادپذیری است. زمانی که یک برند معتبر است، مصرف کنندگان آن را می‌دانند، از آن برند تقدیر و مخارج خود را براساس آن اولویت بندی می‌کنند.از نمونه‌های بارز معتبر بودن ، شرکت‌های آمازون و اپل هستند که مصرف کنندگان برای خرید از آنها گاها چندین روز را در صف می‌مانند.

 

ایجاد حس وفاداری در مشتری

 

5- افق‌های فکری خود را گسترش دهید

وبلاگ‌نویسی یکی از ستون‌های بازاریابی است، اما همه چیز نیست!

قطعا وبلاگ‌نویسی عالیست، اشتباه نمی‌کنم. ما امروزه در دنیای دیجیتالی، چندکاناله و چند تجربگی زندگی می‌کنیم. اگر شما کسانی را هدف قرار دهید که فقط وبلاگ می‌خوانند، پس تماشاکنندگان ویدئو ، گوش‌کنندگان به پادکست‌ها و ... را فراموش کرده‌اید و آنها را از دست داده‌اید. بنابر اظهارات نیلسن، بزرگسالان آمریکایی (بالای 18 سال) تقریبا نیمی از روز را در حال مصرف محتوا هستند یعنی چیزی حدود 11 ساعت که 6 ساعت از این مقدار به تماشای ویدئو اختصاص می‌یابد.

این مصرف کنندگان محتوای خود را از همه‌جا بدست می‌آورند، مانند تلویزیون، اینترنت، تبلت‌ها، رادیو و غیره.

 

افق‌های فکری خود را گسترش دهید

 

اکثر بازاریابان این موضوع را متوجه هستند و تولید محتوا را در یوتیوب، پادکست‌ها، وبلاگ‌ها و در کل همه‌جا در دید کاربران قرار می‌دهند. پس اگر فقط یک برنامه‌نویس هستید بهتر است به دنبال کانالی در یوتیوب یا تولید یک پادکست یا هر چیز دیگری نیز باشید تا استراتژی خود را گسترش دهید.





0 دیدگاه شما هم میتوانید دراین بحث شرکت کنید!
آخرین مقالات